Thursday 1 February 2018

إعلان علامة نظام - و - التداول


الموافقة على ملفات تعريف الارتباط مثل العديد من المواقع، يستخدم هذا الموقع ملفات تعريف الارتباط (ما هي ملفات تعريف الارتباط) لتعزيز تجربتك ومساعدتنا على فهم كيفية تقديم أفضل الخدمات لعملائنا. بموجب توجيهات الاتحاد الأوروبي بشأن الخصوصية والاتصالات، نحن مطالبون بطلب موافقتك قبل إعداد أنواع ملفات تعريف الارتباط من سيرتيان. إذا سمحت لهذا الموقع بتعيين ملفات تعريف الارتباط هذه، فالرجاء النقر على قبول أدناه. يرجى العلم بأن رفض قبول ملفات تعريف الارتباط قد يؤدي إلى تجربة متدهورة بشكل كبير. يرجى مراجعة سياسة الخصوصية لمزيد من المعلومات. إن حماية خصوصية الفرد على الإنترنت أمر بالغ الأهمية لمستقبل الأعمال التجارية القائمة على الإنترنت والتحرك نحو اقتصاد حقيقي للإنترنت. لقد أنشأنا بيان الخصوصية هذا لإثبات التزامنا الراسخ بحق الفرد في الخصوصية. يوضح بيان الخصوصية هذا ممارسات التعامل معنا فيما يتعلق بمثل هذه المعلومات التي يمكن استخدامها لتعريف الشخص بشكل مباشر أو غير مباشر (البيانات الشخصية لدكو). ينطبق بيان الخصوصية هذا على ساب وأي موقع ويب آخر يشير إلى بيان الخصوصية هذا. وحدة تحكم البيانات في حالة ساب هو ساب أمريكا شركة 3999 ويست تشيستر بايك، نوتن سكوير، با 19073، أوسا. وحدة تحكم البيانات في حالة مواقع الويب الأخرى التي تشير إلى أو تستخدم خلاف ذلك بيان الخصوصية هذا هو مجموعة مجموعة ساب المنصوص عليها في الكشف القانوني ذات الصلة أو، إذا كان الكشف القانوني غير مطلوب وفقا للقوانين المحلية، وحقوق الطبع والنشر لهذا الموقع. وسوف يكون هذا على وجه الخصوص ساب سي، ديتمار هوب-ألي 16، 69190 والدورف، ألمانيا بهدف موقع الشركة من مجموعة ساب (سابكوربورات-deabout. html و سابكوربورات-enabout. html)، والمواقع الخاصة بالمنتج، سن و ساب ستور. ساب ساب أمريكا وأي كيان مجموعة ساب ذات الصلة يشار إليها فيما بعد باسم لدكو ساب رديقو قد يكون لبعض كيانات مجموعة ساب والعروض والبرامج ومواقع ويب أندور الخاصة بهم، وربما مختلفة، وبيانات الخصوصية. ولذلك نشجعك على قراءة بيانات الخصوصية لكل موقع من مواقع ويب ساب أو العروض أو البرامج التي تزورها أو تراجعها. I. أساسيات الخصوصية العالمية إن ممارسات الخصوصية الخاصة بنا الموضحة هنا تعكس المبادئ والمعايير العالمية الحالية في التعامل مع البيانات الشخصية. وتشمل هذه المبادئ إشعار استخدام البيانات، واختيار استخدام البيانات، والوصول إلى البيانات، وسلامة البيانات، والأمن، والتحويل إلى الأمام، والإنفاذ. نحن نلتزم بقوانين الخصوصية في البلدان التي نقوم فيها بأعمالنا. II. الموافقة باستخدامك لهذا الموقع، فإنك توافق على جمع واستخدام البيانات الشخصية الخاصة بك كما هو موضح هنا. إذا كنت لا توافق على الشروط الواردة في هذه الوثيقة، يرجى عدم استخدام هذا الموقع. إذا قررنا إجراء تغييرات على بيان الخصوصية هذا، فسوف نقوم بنشر التغييرات على هذا الموقع حتى تعرف دائما ما هي البيانات الشخصية التي نجمعها وكيفية استخدامها. ولذلك فإننا نشجعك على البحث بشكل دوري عن التحديثات في بيان الخصوصية هذا. كما هو مطلوب بموجب القانون المعمول به، قد نطلب أيضا موافقتك الصريحة على معالجة بعض البيانات الشخصية التي تم جمعها على هذا الموقع أو تطوع من قبلك. يرجى ملاحظة أن أي موافقة ستكون طوعية تماما. في حالة عدم منح الموافقة المطلوبة لمعالجة بياناتك الشخصية أو (وفقا للبند الفرعي 10 (الاحتفاظ بالبيانات) أدناه) في وقت لاحق إبلاغ ساب أنك لا تريد ساب لمواصلة معالجة البيانات الشخصية الخاصة بك، ومع ذلك، ) قد يكون استخدام بعض العروض أو خدمات ساب إما غير ممكن أو محدود النطاق. III. جمع ومعالجة بياناتك الشخصية لخدمتك بشكل أفضل وفهم احتياجاتك واهتماماتك، تقوم ساب بجمع وتصدير واستخدام البيانات الشخصية مع إشعار كاف (على النحو المبين في هذه الوثيقة)، وحيثما يكون ذلك مطلوبا من الناحية القانونية، مع الإيداعات المطلوبة مع البيانات عند الاقتضاء. عند زيارة موقعنا على الويب، قد نقوم بتسجيل عنوان إب الخاص بك واستخدام ملفات تعريف الارتباط وتكنولوجيات الإنترنت الأخرى (المشار إليها أدناه لدكو أدوات الآلي رديقو و لدكو روابط الويب المضمنة رديقو) لجمع معلومات عن زوارنا واهتماماتهم. اعتمادا على الأدوات الآلية المستخدمة، تتضمن البيانات المجمعة، بالإضافة إلى عنوان إب الخاص بك، والهوية السحابية التي نعينها لك عند التسجيل مع ساب، ونوع المتصفح الذي تستخدمه، ومواقع ويب ساب التي قمت بزيارتها، والأشياء لديك النقر على موقع ويب معين ل ساب، والوقت الذي أنفقته على موقع ويب معين، والموقع الذي يشير إلى موقع الويب الخاص ب ساب والذي يمكن الوصول إليه من موقع ويب ساب. ويرد وصف تفصيلي للتكنولوجيات المستخدمة والمعلومات المجمعة في القسم الفرعي 5 (الأدوات الآلية) أدناه. بعد الحصول على موافقتك (حيثما كان ذلك مطلوبا قانونيا)، قد يضيف ساب معلومات تم جمعها عن طريق الأدوات التلقائية إلى ملفات تعريف المستخدمين التي يحتفظ بها ساب عنك. وتشمل هذه المعلومات الإضافية هوية المستخدم الخاص بك، تفضيلات الموقع واهتمامك في منتجات سابرسكوس. يجوز لنا أيضا جمع ومعالجة أية بيانات شخصية تتطوع بها إلينا، على سبيل المثال. عند التسجيل للأحداث أو غيرها من العروض من ساب، الاشتراك في النشرات الإخبارية، والمشاركة في الاستبيانات على الانترنت، ومجموعات المناقشة والمنتديات أو خدمة الدردشة سابرسكوس، أو عند إجراء عمليات شراء أو تقديم تفاصيل الاتصال الخاصة بك إلى ساب أخرى. في حالة تقديم ساب مع المعرفات الخاصة بك من وسائل الاعلام الاجتماعية، ساب قد استرداد المعلومات المتاحة للجمهور عنك. ستشمل هذه البيانات الشخصية في الحالة الفردية (مجموعة فرعية من): اسمك الأول والأخير وعنوانك البريدي والبريد الإلكتروني (كما هو مفصل في القسم الفرعي 2. (عناوين البريد الإلكتروني) أدناه)، ورقم هاتفك، وبيانات تسجيل الدخول الاجتماعية (كما هو موضح بالتفصيل في القسم الفرعي 3. (التسوق أو تسجيل الأحداث) أدناه)، وبعض المعلومات عن الشركة التي تعمل بها (أي اسم شركتك و عنوانك البريدي، المسمى الوظيفي الخاص بك ومستوى الأقدمية) فضلا عن معلومات عن العلاقة (أي نسخة من شروط استخدام سابرسكوس التي قبلتها أو ما هو خيارنا فيما يتعلق بتلقي المواد التسويقية من ساب) بين ساب وكنت موجودا. 1. استخدام والغرض من البيانات الشخصية التي تم جمعها المعلومات ساب يجمع لفهم الاحتياجات الخاصة بك ومصالح يساعد ساب تقديم تجربة متسقة وشخصية. سوف نستخدم هذه المعلومات فقط كما هو موضح في بيان الخصوصية هذا في الطريقة التي نحددها في وقت جمع. ولن نقوم لاحقا بتغيير طريقة استخدام بياناتك الشخصية دون موافقتك، كما هو مطلوب بموجب القانون المعمول به. سنستخدم بياناتك الشخصية حصرا للأغراض التالية: لمعالجة طلباتك وتقديم المنتجات والخدمات والمعلومات التي طلبتها لإطلاعك على أحدث إعلانات المنتجات وتحديثات البرامج وترقيات البرامج وتصحيحات الأمان والنظام والتحسينات، والعروض الخاصة، وغيرها من المعلومات المتعلقة البرمجيات والخدمات سابرسكوس. وقد يتضمن ذلك أحيانا معلومات من شركات تكنولوجيا أخرى أو شركاء أعمال حول المنتجات والخدمات التي يمكنها إضافة قيمة لمنتجات ساب. قد يتم توفير هذا الاتصال ليس فقط من قبل ساب، ولكن من قبل أي شركة أخرى من مجموعة شركات ساب، بما في ذلك، لتجنب الشك جميع أريبا، سوشيسفاكتورس، هيبريس، سيباس، كائنات الأعمال، فيلدغلاس، كونكور، مولتيبوستينغ و سيوهي الشركات الفرعية . في هذا الصدد، فإنك تقر صراحة بأن تفاصيل الاتصال الخاصة بك يمكن أن تكون مشتركة من قبل ساب مع شركات أخرى من مجموعة ساب. وعلاوة على ذلك، فإنك تقر بأن أي معلومات مطلوبة لتتبع اختياراتك فيما يتعلق بتلقي المواد التسويقية (أي حسب البلد الذي تعمل فيه شركة مجموعة ساب ذات الصلة ما إذا كنت قد منحت موافقة صريحة على تلقي ورفض عدم تلقي المواد التسويقية) قد يتم تخزينها وتبادل بين أي من الشركات المذكورة أعلاه لتكييف المعلومات حول منتجاتنا وخدماتنا لمصالح الفردية الخاصة بك. على سبيل المثال، أثناء زيارة لموقعنا على شبكة الإنترنت، فإنه يسمح لنا أن نقدم لك مع معلومات محددة عن المنتجات والخدمات التي قد تكون ذات أهمية لتوفير القدرة على إنشاء عن طريق ساب معرف سحابة خدمة ملف تعريف المستخدم واحد الذي فرد واحد يمكن (بما في ذلك جميع الشركات ساب وكذلك جميع أريبا، سوشيسفاكتورس، هيبريس، سيباس، كائنات الأعمال، فيلدغلاس، كونكور، مولتيبوستينغ و سيوهي الشركات) للوصول إلى العروض والخدمات على شبكة الإنترنت. ولذلك، فإنك تقر بأن هذه البيانات الشخصية المطلوبة لإنشاء ملف تعريف المستخدم الخاص بك قد تكون مشتركة داخل وتستخدم من قبل مجموعة ساب كاملة من الشركات لهذا الغرض. قد تسمح لك هذه الخدمة أيضا بمشاركة المعلومات الخاصة بك (بما في ذلك البيانات الشخصية) مع المستخدمين المسجلين الآخرين من نفس الخدمة. يمكنك استخدام وظيفة الخدمة ذات الصلة لتحديد المعلومات التي تريد مشاركتها أبعد من ملف تعريف ساب كلاود إد الموصوف في النقطة أعلاه لتوفير القدرة على إنشاء ملفات تعريف مستخدم أخرى والوصول إلى خدمات أخرى مجالات شخصية شخصية (على سبيل المثال في ما يتعلق ببرامج ومنتديات ومجتمعات شركاء سابرسكوس الخاصة). وبما أن هذه الملفات الشخصية قد تسمح لك بالوصول إلى خدمات أعضاء مختلفين من مجموعة ساب للشركات (بما في ذلك جميع شركات ساب وكذلك جميع أريبا و سوشيسفاكتورس و هيبريس و سيباس و بوسينيس أوبجيكتس و فيلدغلاس و كونكور و مولتيبوستينغ و سيوهي كومبانيز) فإنك تقر بأن مثل هذه البيانات الشخصية المطلوبة لإنشاء ملف تعريف المستخدم الخاص بك يمكن أن تكون مشتركة داخل وتستخدم من قبل مجموعة ساب بأكملها من الشركات لهذا الغرض. قد تسمح لك هذه الخدمة أيضا بمشاركة المعلومات الخاصة بك (بما في ذلك البيانات الشخصية) مع المستخدمين المسجلين الآخرين من نفس الخدمة. يمكنك استخدام وظيفة الخدمة ذات الصلة لتحديد المعلومات التي تريد مشاركتها لتوفير تجربة مستخدم مخصصة وعرض المحتوى المحمي. لإجراء كوتوكليك على الانترنت إلى تشاتكوت و كوتليك إلى جلسات كالكوت من أجل ضمان ومراقبة جودة المعلومات والخبرة لديك خلال جلسات الدردشة مع ساب من خلال تثقيف موظفينا للإجابة على أسئلتك بشكل فعال لتوفير القدرة على الاتصال بك من أجل والرد على الاستفسارات الخاصة بك، وتزويدك مع معلومات الشحن والفواتير، وتقديم ملاحظات العملاء والدعم لتوفير المسابقات واليانصيب أو غيرها من الأنشطة التسويقية أو الترويجية على ساب أو غيرها من المواقع ساب. البيانات الشخصية يمكن جمعها لإدارة تلك البرامج لإجراء الاستبيانات والمسوحات من أجل توفير أفضل المنتجات والخدمات لعملائنا والمستخدمين النهائيين. الانتهاء من أي استبيانات طوعية لدعم الاستفسارات التوظيف لإعداد بيانات مجهولة المصدر بشأن استخدام مواقع سابرسكوس والعروض. سوف تستخدم ساب هذه البيانات المجهولة فقط لتحسين هذه المواقع والعروض لتلبية الالتزامات التعاقدية والامتثال للمتطلبات التنظيمية المعمول بها، ولا سيما الناتجة عن قوانين التصدير. تخضع ساب ومنتجاتها وتقنياتها وخدماتها لقوانين التصدير في مختلف البلدان، بما في ذلك على سبيل المثال لا الحصر، قوانين الاتحاد الأوروبي والدول الأعضاء فيه، والولايات المتحدة الأمريكية. إنك تقر بأنه وفقا لقوانين التصدير المعمول بها والجزاءات التجارية وعمليات الحظر التي تصدرها هذه البلدان، يتعين على ساب اتخاذ تدابير لمنع الكيانات والمنظمات والأطراف المدرجة في قوائم الأحزاب الصادرة عن الحكومة من الحصول على بعض المنتجات والتقنيات والخدمات من خلال سابرسكوس ومواقع الإنترنت أو غيرها من قنوات التسليم التي تسيطر عليها ساب. ولذلك فإنك تقر وتوافق على أن ساب قد (1) التحقق تلقائيا من أي بيانات تسجيل المستخدم وغيرها من المعلومات التي تقدمها عن هويتك ضد القوائم الحزب المعمول به المعمول بها (2) تكرار بانتظام مثل هذه الشيكات كلما يتم تحديث قائمة حزب معاقبة أو عند تحديث المعلومات الخاصة بك (3) منع وصولك إلى الخدمات والنظم سابرسكوس في حالة وجود تطابق محتمل و (4) في حالة وجود اتصال محتمل لك من أجل تأكيد هويتك. 2. عناوين البريد الإلكتروني إذا اخترت أن تعطينا عنوان البريد الإلكتروني الخاص بك، وسوف نتواصل معك عبر البريد الإلكتروني. نحن لا نشارك عنوان البريد الإلكتروني الخاص بك مع الآخرين خارج مجموعة ساب الشركات ما لم يكن هذا مطلوبا للعلاقة التجارية بينك وبين ساب أو إذا قمت بالتسجيل لخدمات طرف ثالث. يمكنك اختيار عدم تلقي المزيد من رسائل البريد الإلكتروني في أي وقت (وفقا للبند الفرعي 9. (تشويسوبت-أوت) أدناه). ومع ذلك، لن يؤثر هذا الاختيار على إرسال رسائل البريد الإلكتروني المطلوبة بشكل صارم لتنفيذ علاقة العمل بينك وبين ساب. اعتمادا على كيفية إعداد تطبيق البريد الإلكتروني الخاص بك، قد ترسل معلومات عنك تلقائيا عند إرسال البريد الإلكتروني إلى ساب. إذا اخترت التسجيل لخدمات طرف ثالث، قد نحتاج إلى إرسال بعض المعلومات من التسجيل الخاص بك مع ساب لمزود الخدمة، وربما بما في ذلك عنوان البريد الإلكتروني الخاص بك. 3. التسوق أو تسجيل الأحداث يتضمن الموقع نماذج الطلبات التي تملأها لطلب المعلومات والمنتجات والخدمات. قد تقوم هذه النماذج بالإضافة إلى المعلومات الموضحة أعلاه بجمع معلوماتك المالية، مثل التفاصيل المصرفية أو أرقام بطاقات الائتمان الخاصة بك. تعهدت ساب باستخدام أي معلومات مالية تقدمها فقط لأغراض الفوترة والدفع لأغراض تلك المعاملة الخاصة. وقد يشمل ذلك نقل بياناتك إلى أطراف ثالثة متورطة في تنفيذ المعاملة، مثل البنوك وشركات بطاقات الائتمان وميسري الدفع والمؤسسات المالية والائتمانية الأخرى. 4. عناوين إب نستخدم عناوين إب للمساعدة في تشخيص المشاكل وإنشاء البلد الذي يستخدم منه المستخدم مواقعنا وخدماتنا من أجل تقديم البيانات القانونية المناسبة وإدارة موقعنا على الويب وجمع المعلومات الديموغرافية كما هو موضح في أدناه القسم الفرعي 5 (الأدوات التلقائية). يجوز لنا أيضا استخدام عناوين إب أو معلومات أخرى، كما هو موضح في القسم الفرعي 5 (الأدوات التلقائية) أدناه الذي شاركته على هذا الموقع الإلكتروني أو في أي مناسبة سابقة أو رمز حملة لتحديد الصفحات على مواقع الويب التي تزورها والمواضيع التي قد تكون ذات فائدة لك حتى نتمكن من تزويدك بمعلومات حول المنتجات والخدمات ذات الصلة. قد يقوم ساب أيضا بجمع عناوين إب (وغيرها من المعلومات الفنية مثل نوع المتصفح) أثناء جلسة "انقر للاتصال" أو "انقر للاتصال" التي تبدأها. يتم جمع هذه المعلومات عند الاتصال ب ساب حتى نتمكن من تحديد الجلسة، وتقديم المحتوى استنادا إلى الإمكانيات التقنية للمتصفح، ولأغراض مراقبة الجودة. لن يتم استخدام عنوان إب الخاص بك لتعريفك ما لم تقدم موافقتك المسبقة. سوف ساب فقط جمع المعلومات المتعلقة زيارتك لموقع ساب. نحن لا نتتبع أو نجمع البيانات الشخصية من زياراتك إلى شركات أو كيانات خارج مجموعة شركات ساب بخلاف المعلومات المذكورة أعلاه في القسم الثالث. (جمع ومعالجة بياناتك الشخصية). 5. الأدوات الآلية بالإضافة إلى المعلومات التي تقدمها، قد تقوم ساب أيضا بجمع المعلومات أثناء زيارتك لموقع ويب ساب من خلال أدوات تلقائية، والتي تتضمن إشارات الويب وملفات تعريف الارتباط وروابط الويب المضمنة وغيرها من أدوات جمع المعلومات الشائعة الاستخدام. تجمع هذه الأدوات بعض المعلومات القياسية التي يرسلها متصفحك إلى موقعنا الإلكتروني مثل نوع المتصفح واللغة وأوقات الوصول وعنوان الموقع الذي وصلت منه إلى موقع ويب ساب. وباستخدام هذه الأدوات، يستطيع ساب أيضا تأكيد استلام رسائل البريد الإلكتروني التي وافق المستلم على تلقيها، ويمكنه تتبع معلومات أخرى مثل الصفحات التي تمت زيارتها على موقع ساب ذي الصلة وما إذا كان المستلم يسجل لحدث يوفره ساب و بعض البيانات المجمعة الأخرى التي لا تتعلق بشخص معين. ما لم يتم سرد وسيلة أخرى لإختيار اختيارك أدناه، يمكنك رفض استخدام الأدوات التلقائية مثل ملفات تعريف الارتباط (i) إذا كان الموقع المناسب يدعم تروست كونسيبت ماناجر من خلال النقر على الرابط المعني في تذييل الموقع، أو (2) إذا كان تروست كونسيبت ماناجر غير متوفر، من خلال تحديد الإعدادات المناسبة في المتصفح. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة الأخيرة الإعدادات في المتصفح الخاص بك بشأن ملفات تعريف الارتباط تقتصر على متصفح معين مثبت على جهاز معين، ونتيجة لذلك، إذا قمت بزيارة مواقع سابرسكوس مع متصفحات مختلفة أو أجهزة مختلفة، لديك لتعطيل تتبع الكوكيز في المتصفحات من جميع الأجهزة ذات الصلة. ولكن يرجى أيضا ملاحظة أنه إذا قمت بذلك قد لا تكون قادرا على استخدام وظيفة كاملة من الموقع ذي الصلة. يستخدم ساب بشكل خاص حاليا الأدوات الآلية التالية للأغراض المبينة أدناه. ا. أدوب أناليتيكش تستخدم بعض مواقع الويب التي تشير إلى بيان الخصوصية هذا أدوب أناليتيكش. يستخدم أدوب أناليتيكش عناوين إب لإنشاء المنطقة التقريبية التي يأتي منها المستخدم. لذلك، يجمع برنامج أدوب أناليتيكش عنوان إب الكامل للمستخدمين في الخطوة الأولى ثم يقوم بإخفاء اسمه في الخطوة الثانية. يتم استخدام عنوان إب المجهول فقط لتحديد الموقع التقريبي من حيث دخول المستخدم لموقع ويب معين. وعلاوة على ذلك، إذا كنت مستخدما مسجلا وسجلت الدخول، يستخدم ساب أدوب أناليتيكش لتتبع هوية المستخدم الخاصة بك جنبا إلى جنب مع كيفية استخدام موقع الويب ذي الصلة. بالإضافة إلى التعطيل عن طريق مدير كونستنت كونسنت ماناجر (حيثما كان ذلك متاحا) يمكنك تعطيل استخدام أدوب أناليتيكش باستخدام هذا الرابط: sap. d1.sc. omtrdcoptout. htmloptout1ampconfirmchange1 b. استهداف أدوب تستخدم بعض مواقع الويب التي تشير إلى بيان الخصوصية هذا استهداف أدوب. يعين أدوب تارجيت هوية مستخدم لكل مستخدم لا يلتقط التتبع كما هو موضح أدناه، ثم ينشئ ملفا شخصيا للمستخدم استنادا إلى معرف المستخدم هذا عن طريق إضافة معلومات حول متصفح أوسيرسكوس (i) ومعلومات أخرى متعلقة بالجهاز، ) معلومات حول سلوك الاستخدام و (3) بيانات الموقع. يتم جمع بيانات الموقع عن طريق تحليل عنوان إب مجهول الهوية أوسيرسكوس: يقوم أدوب تارجيت بجمع عنوان إب الكامل للمستخدمين في الخطوة الأولى ثم يقوم بإخفاء الهوية في الخطوة الثانية. يتم استخدام عنوان إب المجهول فقط لتحديد الموقع التقريبي من حيث دخول المستخدم لموقع ويب معين. يتم استخدام هذه المعلومات لعرض المحتوى المستهدف على مواقع مجموعة ساب باستخدام أدوب تارجيت. بالإضافة إلى التعطيل عن طريق مدير كونستنت كونستنت (إن وجد)، يمكنك تعطيل استخدام أدوب أناليتيكش باستخدام هذا الرابط: sap. d1.sc. omtrdcoptout. htmloptout1ampconfirmchange1 c. غوغل أناليتيكش تستخدم بعض مواقع الويب التي تشير إلى بيان الخصوصية هذا غوغل أناليتيكش. يستخدم غوغل أناليتيكش ملفات تعريف الارتباط، وهي ملفات نصية تم وضعها على جهاز الكمبيوتر لمساعدة الموقع على تحليل كيفية استخدام المستخدمين للموقع. سيتم نقل المعلومات التي تم إنشاؤها بواسطة ملف تعريف الارتباط حول استخدامك للموقع (بما في ذلك عنوان إب الخاص بك) إلى وتخزينها من قبل جوجل على خوادم في الولايات المتحدة. ستستخدم غوغل هذه المعلومات بغرض تقييم استخدامك للموقع، وتجميع التقارير عن نشاط الموقع لمشغلي الموقع، وتقديم خدمات أخرى تتعلق بنشاط الموقع واستخدام الإنترنت. ويجوز لشركة غوغل أيضا نقل هذه المعلومات إلى جهات خارجية عند الحاجة إليها بموجب القانون، أو عندما تقوم هذه الجهات الخارجية بمعالجة المعلومات نيابة عن Google39. لن تربط غوغل عنوان إب الخاص بك بأي بيانات أخرى تحتفظ بها غوغل. بالإضافة إلى التعطيل عن طريق مدير تروست كونسينت ماناجر (إن وجد)، قامت غوغل بتطوير وظيفة المتصفح الإضافية لتعطيل التتبع في غوغل أناليتيكش. ويوفر هذا الموقع لزائري الموقع مزيدا من الخيارات حول كيفية جمع بياناتهم بواسطة غوغل أناليتيكش. تتواصل الوظيفة الإضافية مع جافا سكريبت غوغل أناليتيكش (ga. js) للإشارة إلى أنه لا ينبغي إرسال معلومات حول زيارة موقع الويب إلى غوغل أناليتيكش. ويمكن تنزيلها هنا: tools. googledlpagegaoptouthlen d. ساب ويب أناليتيكش تستخدم بعض مواقع الويب التي تشير إلى بيان الخصوصية هذا ساب ويب أناليتيكش (لدكو سوا رديقو). تساعد سوا في تحليل كيفية استخدام المستخدمين للموقع ذي الصلة. سيتم نقل المعلومات التي تم إنشاؤها (بما في ذلك جزء من عنوان إب الخاص بك ورقم تعريف المستعرض) إلى وتخزينها من قبل ساب. سوف ساب استخدام هذه المعلومات فقط لغرض تقييم استخدامك للموقع وجمع التقارير عن نشاط الموقع لمشغلي الموقع نداش وأخيرا، لتحسين مواقع سابرسكوس. كل موقع يستخدم سوا يحتوي على بيان منفصل بشأن مثل هذا الاستخدام وينص على خيار للمستخدم لتعطيل التتبع من قبل سوا إما مباشرة في بيان ذات الصلة أو عن طريق مدير الموافقة تروست التي يمكن الوصول إليها عبر وصلة على الصفحة ذات الصلة (إن وجدت). ه. تتبع الاستخدام لأغراض التسويق قد تجمع مواقع ويب ساب الطريقة التي تقوم بالوصول إليها واستخدام مواقع الويب هذه بوسائل أخرى من أجل إعداد ملفات تعريف الاستخدام التي تستخدم لتحديد المحتوى الأكثر ملاءمة ليتم عرضه أثناء زيارة موقع ويب معين. في هذه الحالة، يقوم ساب بالتقاط سلوك الاستخدام الخاص بك (مواقع الويب التي تمت زيارتها، أو في الوقت الذي تمت فيه زيارة موقع ويب، أو نشاط على ويبزيتكليكس على موقع ويب أو نوع المتصفح أو نظام التشغيل أو الحوسبة المستخدم، الوصول إلى موقع ويب ساب، والموقع الذي يمكنك من خلاله الدخول إلى موقع ويب) بالإضافة إلى معرف فريد (مثل عنوان إب أو معرف ملف تعريف الارتباط) الذي يسمح ل ساب بتحديد وجود شخص معين نشط على مواقعه على الويب، ولكن لا توجد معلومات مثل الاسم الذي يمكن استخدامه لتحديد مباشرة لك. وسوف تستخدم ساب المعلومات التي تم جمعها فقط من أجل عرض المحتوى المناسب وذات الصلة على مواقعها على شبكة الإنترنت. يمكنك تعطيل هذا التتبع (i) إذا كان موقع الويب ذي الصلة يدعم مدير تروست كونسيبت من خلال النقر على الرابط المعني في تذييل موقع الويب، أو (2) إذا كان مدير تروست كونسيبت غير متاح، من خلال تحديد الإعدادات المناسبة في متصفحك. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة الأخيرة تقتصر الإعدادات في المتصفح الخاص بك على متصفح معين مثبت على جهاز معين، ونتيجة لذلك، إذا قمت بزيارة مواقع سابرسكوس مع متصفحات مختلفة أو أجهزة مختلفة، لديك لجعل التعديلات منها في المتصفحات من جميع الأجهزة ذات الصلة. ومع ذلك يرجى ملاحظة أنه وفقا للإعدادات التي تم إجراؤها في المتصفح (المتصفحات)، قد لا تتمكن من استخدام الوظيفة الكاملة للموقع ذي الصلة. F. روابط ويب المضمنة غالبا ما تستخدم رسائل البريد الإلكتروني من ساب روابط مصممة لتقودك إلى منطقة ذات صلة على الويب، بعد إعادة التوجيه من خلال خوادم SAP39s. يسمح نظام إعادة التوجيه ساب بتغيير عنوان ورل المقصود لهذه الروابط، إذا لزم الأمر، ولتحديد فعالية مبادراتنا التسويقية. في رسائل البريد الإلكتروني، قد تسمح هذه الروابط ل ساب أيضا بتحديد ما إذا كنت قد نقرت على رابط في البريد الإلكتروني، وقد تكون المعلومات المتعلقة بهذا التفاعل مرتبطة بهويتك الشخصية. إذا كنت لا تريد أن يجمع ساب معلومات حول الروابط التي نقرت عليها، يمكنك ببساطة اختيار عدم النقر على الروابط في رسالة بريد إلكتروني ترسلها لك ساب. ز. ملفات تعريف الارتباط ملفات تعريف الارتباط هي معرفات يمكن إرسالها من موقع عبر متصفحك لوضعها على القرص الصلب الخاص بك computer39. يستخدم ساب ملفات تعريف الارتباط لتقديم محتوى مخصص، لتوفير عليك إعادة إدخال كلمة المرور الخاصة بك أو استكمال استمارات التسجيل مرارا وتكرارا، لتتبع سلة التسوق الخاصة بك، وتصميم عروض المعلومات لدينا لكيفية والآخرين استخدام الموقع. نحن نقدم لك الطريقتين التاليتين لجعل اختيارك بخصوص سابرسكوس استخدام الكوكيز: أ. تستخدم بعض مواقع ساب برنامج تروست كونسيبت ماناجر لتمكين المستخدمين من اتخاذ خياراتهم فيما يتعلق باستخدام سابرسكوس لملفات تعريف الارتباط. أينما يتم استخدام تروست كونسنت ماناجر، سوف تجد في تذييل رابط لها. يرجى النقر على هذا الرابط للوصول إلى تروست كونسيبت ماناجر وجعل اختيارك بخصوص استخدام سابرسكوس لملفات تعريف الارتباط. ب. في حالة عدم استخدام موقع ويب ساب ل تروست كونسنت ماناجر، يمكنك رفض استخدام ملفات تعريف الارتباط من خلال تحديد الإعدادات المناسبة في المتصفح. يرجى ملاحظة أن الإعدادات في المتصفح الخاص بك بخصوص ملفات تعريف الارتباط تقتصر على متصفح معين مثبت على جهاز معين، ونتيجة لذلك، إذا قمت بزيارة مواقع سابرسكوس مع متصفحات مختلفة أو أجهزة مختلفة، لديك لتعطيل ملفات تعريف الارتباط في المتصفحات جميع الأجهزة ذات الصلة. وعلاوة على ذلك، يرجى ملاحظة أنه إذا قمت بتعطيل ملفات تعريف الارتباط قد لا تكون قادرا على استخدام وظيفة كاملة من موقع على شبكة الانترنت. 6. مشاركة البيانات الشخصية بصفتك عضوا في مجموعة عالمية من الشركات، تقوم ساب بتشغيل عدد من المواقع في جميع أنحاء العالم. يمكن إرسال أية بيانات ومعلومات تتطوع أو يتم جمعها بطريقة أخرى على أحد مواقعنا في أي بلد إلكترونيا إلى خادم لأحد هذه المواقع في بلد آخر. ويمكن أن تقع هذه الخوادم أو أنواع أخرى من مرافق معالجة البيانات داخل المنطقة الاقتصادية الأوروبية أو خارجها أو في بلدان ثالثة تعتبرها مفوضية الاتحاد الأوروبي بمثابة مستوى كاف من حماية البيانات. ومع ذلك، فإننا نحمي مصالح الخصوصية الخاصة بك في جميع أنحاء العالم من خلال ضمان أن هذا الموقع الإلكتروني ساب تلتزم مبادئ حماية البيانات لدينا وصفها في هذا البيان. جميع الشركات من مجموعة ساب (بما في ذلك، لتجنب الشك، جميع الشركات ساب وكذلك جميع أريبا، سوشيسفاكتورس، هيبريس، سيباس، كائنات الأعمال، فيلدغلاس، كونكور، مولتيبوستينغ و سيوهي الشركات) قد تستخدم المعلومات دوليا في اتصال مع تجهيز الاستفسارات الخاصة بك وأوامر، من أجل تقديم الخدمات لك، للمساعدة في تحسين منتجاتنا وخدماتنا لإبقاء لكم حتى الآن عن أحدث إعلانات المنتج إيت، تحديثات البرامج، ترقيات البرمجيات، بقع الأمن، تحسينات النظام، عروض خاصة، ل وتجهيز وتخزين ولجميع الأغراض الأخرى المنصوص عليها في قسم لدكوس والغرض من داتاردكو الشخصية التي تم جمعها أعلاه. وهذا يشمل أن جميع شركات مجموعة ساب قد تزودك بمواد تسويقية إذا كنت (حسب البلد الذي تعمل فيه مجموعة مجموعة ساب ذات الصلة) فإنك قد منحت موافقتك المسبقة و ما لم تكن قد اخترت عدم تلقي المواد التسويقية. يجوز لنا أيضا مشاركة هذه المعلومات مع شركاء الأعمال أو بائعي الخدمات أو وكلاء الجهات الخارجية المعتمدين أو المقاولين (مثل غوغل أو Inc. أو أدوب سيستمز Inc.) من أجل تقديم خدمة أو معاملة مطلوبة، بما في ذلك معالجة الطلبات ومعالجة بطاقة الائتمان المعاملات، مواقع الويب المستضافة، استضافة الحدث وتسجيل الندوات وتقديم دعم العملاء، تزويدك بمعلومات عن المنتجات والخدمات التي قد تكون ذات فائدة لك أو من أجل تحليل سلوك المستخدم على صفحات الويب لدينا (على سبيل المثال في حالة أدوب أناليتيكش أو غوغل التحليل). نحن نقدم فقط هذه الأطراف الثالثة مع الحد الأدنى من البيانات الشخصية اللازمة لتقديم الخدمات نيابة عنا، والأطراف الثالثة هي (حيثما كان ذلك مطلوبا قانونيا) ملزمة اتفاقات معالجة بيانات النظام المناسبة و أوكور سرية التعهدات وبالتالي لا يسمح لاستخدام الخاص بك البيانات الشخصية باستثناء الغرض المحدود من إكمال الخدمة المطلوبة أو المعاملة. نحن لا نبيع أو نستأجر بياناتك الشخصية لأطراف ثالثة لأغراض تسويقية إلا إذا كنت قد منحتنا الإذن للقيام بذلك. يجوز لنا الرد على مذكرات الاستدعاء أو أوامر المحكمة أو الإجراءات القانونية من خلال الكشف عن بياناتك الشخصية والمعلومات الأخرى ذات الصلة، إذا لزم الأمر. قد نختار أيضا إنشاء أو ممارسة حقوقنا القانونية أو الدفاع ضد المطالبات القانونية. وقد تنشأ الظروف التي يقرر فيها ساب، سواء لأسباب استراتيجية أو لأسباب تجارية أخرى، بيع أو شراء أو دمج أو إعادة تنظيم الأعمال التجارية في بعض البلدان. وقد تنطوي هذه المعاملة، وفقا للقانون المعمول به، على الكشف عن البيانات الشخصية للمشترين المحتملين أو الفعليين أو استلامها من البائعين. ومن ممارسات ساب 39 السعي للحصول على الحماية المناسبة للمعلومات في هذه الأنواع من المعاملات. قد نقوم بجمع وتبادل البيانات الشخصية وأي معلومات إضافية أخرى متاحة لنا من أجل التحقيق أو منع أو اتخاذ إجراء بشأن الأنشطة غير المشروعة، والاحتيال المشتبه به، والحالات التي تنطوي على تهديدات محتملة للسلامة الجسدية لأي شخص، وانتهاكات شروط استخدام SAP39 ، أو حسبما يقتضيه القانون. أثناء زيارتك لموقع SAP39s، قد يتم توجيهك إلى المحتوى أو الوظيفة التي يستضيفها مورد خارجي. في معظم الأحيان، يتم ذلك لاستضافة المناسبات الخاصة، مثل المسابقات أو الندوات. عندما يتم جمع المعلومات نيابة عن ساب بشكل حصري، سيتم الرجوع إلى بيان الخصوصية الخاص بخاصية SAP36 في ساب على موقع الويب وسوف تحكم كيفية استخدام المعلومات. بالنسبة لمواقع أخرى غير ساب، سيتم الرجوع إلى سياسة خصوصية site39s. ومن ممارسات ساب 39 أن تطلب من هؤلاء الموردين وشركاء الأعمال التعامل مع المعلومات بطريقة تتفق مع بيان الخصوصية الخاص ب SAP39. 7. حماية بياناتك الشخصية تلتزم ساب بحماية البيانات الشخصية التي تشاركها معنا. يستخدم ساب مجموعة من التقنيات الأمنية القياسية الصناعية والإجراءات والتدابير التنظيمية للمساعدة في حماية بياناتك الشخصية من الوصول غير المصرح به أو الاستخدام أو الإفصاح. ساب يدعم الأمن عبر الإنترنت باستخدام تكنولوجيا الخادم آمنة لأننا نريد البيانات الخاصة بك لتكون آمنة. هناك ترتيبات أمنية على أحدث طراز والمرافق على مواقع ساب لمنع إساءة الاستخدام. نحن نربط موظفينا ومعالجات البيانات لمراقبة خصوصيتك وحقوق السرية. 8. روابط لمواقع أخرى قد يحتوي هذا الموقع على روابط إلى مواقع أجنبية (أي مجموعة شركات غير ساب). ساب ليست مسؤولة عن ممارسات الخصوصية أو محتوى مواقع أخرى خارج مجموعة ساب من الشركات. لذلك، نوصي بأن تقرأ بعناية بيانات الخصوصية لهذه المواقع الأجنبية. 9. تشويسوبت-أوت نتواصل مع المستخدمين الذين يشتركون في خدماتنا على أساس منتظم عبر البريد الإلكتروني، ويمكننا أيضا التواصل عن طريق الهاتف لحل شكاوى العملاء أو التحقيق في المعاملات المشبوهة. يجوز لنا استخدام عنوان بريدك الإلكتروني لتأكيد فتح حسابك، وإرسال إشعار بمدفوعات إليك، وإرسال معلومات حول التغييرات التي تطرأ على منتجاتنا وخدماتنا، وإرسال إشعارات وإفصاحات أخرى وفقا لما يقتضيه القانون. بوجه عام، لا يمكن للمستخدمين تعطيل هذه الاتصالات، والتي لا يتم تسويقها إلا أنها مطلوبة فقط لعلاقة العمل ذات الصلة. فيما يتعلق بتسويق أنواع الاتصال ذات الصلة (أي رسائل البريد الإلكتروني والمكالمات الهاتفية)، سوف ساب (1) حيث تتطلب قانونيا فقط توفر لك هذه المعلومات بعد أن كنت قد مكنت في و (2) توفر لك الفرصة لممارسة اختيار إذا كنت لا ترغب في الحصول على مزيد من أنواع التسويق ذات الصلة من الاتصالات منا. يمكن ممارسة اختيار التعطيل، اعتمادا على تقديم مجموعة ساب على الويب: أ. ساب سي، الشركات التابعة ساب المحلية، هيبريس وأريبا: sapprofileunsubscribe. epx ب. سوتشيسفاكتورس: إذا تلقيت رسائل تسويقية أو رسائل بريد إلكتروني مشابهة منا وترغب في تعطيل تلقي مثل هذه الرسائل، يمكنك اتباع إجراء إلغاء الاشتراك المحدد في هذا البريد الإلكتروني. In addition, if you have registered on our site, you may opt out of receiving any future marketing or similar messages by emailing your request to unsubscribe here: webmastersap. Users of SuccessFactors Recruiting Marketing (RMK) may elect not to receive future communications. If you are a registered User, please open the email you received from RMK and click on the unsubscribe link. If you prefer to have your account removed permanently, please email your request to webmastersap . 10. Data Retention SAP will not retain your Personal Data longer than is necessary to fulfill the purposes for which it was collected or as required by applicable laws or regulations. In particular, and if no such contradicting statutory obligation exists, SAP will delete your Personal Data once you inform SAP that you do not want SAP to further process your Personal Data. Please direct any such request to webmasterSAP. Kindly note that in this case the use of certain services or offerings may either be limited or not possible any longer. In case there is a contradicting statutory obligation for SAP to retain your Personal Data, SAP will block it against further processing and then delete the relevant Personal Data when the requirement to retain it has ceased. 11. Inquiries, Access and Updating Your Personal Data SAP needs your help in keeping the Personal Data you have shared with us accurate and up to date. If you are a registered user, you may make these updates yourself online via sapprofile. You may also make these updates or other changes by sending an email to webmasterSAP . If you have any other questions about this Privacy Statement or if you wish to inspect the Personal Data we hold about you, please contact: Webmaster: webmastersap 12. US-Specific Provisions To the extent that SAP is subject to US privacy requirements, the below applies in addition: a. Do Not Track Cookies are identifiers that can be sent from a site via your browser to be placed on your computer39s hard drive. Thereafter when you visit a site, a message is sent back to the web server by the browser accessing the site. Your browser may allow you to set a ldquoDo not trackrdquo preference. Our site does not honor ldquoDo not trackrdquo requests, but you may elect not to accept cookies by changing the designated settings on your web browser or, where available by way of the TRUSTe Consent Manager if the relevant website contains a link to it. However, not utilizing cookies may prevent you from using certain functions and features of our site. This site does not allow third parties to gather information about you over time and across sites. ب. Requirements to Protect Children39s Privacy We do not intend for our websites or online services to be used by anyone under the age of 13. If you are a parent or guardian and believe we may have collected information about a child, please contact us as described in this Privacy Statement. 13. Russia-Specific Provisions: The below applies to users residing in the Russian Federation: The services hereunder are not intended for use by the citizens of the Russian Federation, who reside in Russia. If you are a Russian citizen residing in Russia, you are hereby notified, that any Personal Data that you input into the services will be solely at your own risk and responsibility, you explicitly agree that SAP may accumulate your Personal Data and will process this data in the US and in other countries and that you will not hold SAP accountable for any potential non-observance of the Russian Federation legislation. Revised and posted as of July 25, 2018Ancient Rome and Trade The Roman Empire was criss-crossed with trade routes. There were sea routes that covered the Mediterranean and Black Seas and numerous land routes using the roads built by the Romans. Trade and moving the Roman Army around were the two principle reasons for building roads. The most important port was Ostia as it was the nearest major port to Rome itself. Ostia was situated at the mouth of the River Tiber and was only 15 miles from Rome. Many ships travelled between Ostia and the major North African city of Carthage, a journey that took between three and five days. Ships also arrived from Spain and France at Ostia. All their goods could be quickly moved to Rome itself as they were taken in barges to the city up the River Tiber after slaves had transferred the products from the merchant ships to the barges. Ironically, Ostia was to play a major part in the downfall of Rome when Alaric the Goth captured Ostia in AD 409 knowing that this would starve Rome of much needed food. The Romans did what they could to make sea journeys safe lighthouses were built as were safe harbours and docks. The Roman Navy did what it could to make the Mediterranean Sea safe from pirates. The Romans made trade as easy as possible. There was only one currency used and there were no complicating customs dues. Trade was also encouraged by many years of peace within the Empire. Trade was vital to the success of the Empire. When the Empire collapsed, trade throughout the lands that had once made up the Roman Empire. also collapsed. The Mediterranean Sea became a dangerous place for merchants as there were no powers to control the activities of pirates who marauded as far north as the English Channel. What was acquired from where The Romans imported a whole variety of materials: beef, corn, glassware, iron, lead, leather, marble, olive oil, perfumes, purple dye, silk, silver, spices, timber, tin and wine. The main trading partners were in Spain, France, the Middle East and North Africa. Britain exported lead, woollen products and tin. In return, it imported from Rome wine, olive oil, pottery and papyrus. British traders relied on the Romans to provide security within the Empire. When this collapsed and Europe was seemingly overrun by Barbarians, no one could guarantee traders that their produce would get through. Also, without the power of Rome, who would be willing to buy what was produced in Britain and other parts of EuropeYour Online Attention, Bought in an Instant Frank Addante, 36, chief executive of the Rubicon Project, says that 97 percent of American Internet users encounter its electronic ad sales system every month. And most arenrsquot even aware of it. Credit Monica AlmeidaThe New York Times YOU can be sold in seconds. No, wait: make that milliseconds. The odds are that access to you or at least the online you is being bought and sold in less than the blink of an eye. On the Web, powerful algorithms are sizing you up, based on myriad data points: what you Google, the sites you visit, the ads you click. Then, in real time, the chance to show you an ad is auctioned to the highest bidder. Not that youd know it. These days in the hyperkinetic world of digital advertising, all of this happens automatically, and imperceptibly, to most consumers. Ever wonder why that same ad for a car or a couch keeps popping up on your screen Nearly always, the answer is real-time bidding, an electronic trading system that sells ad space on the Web pages people visit at the very moment they are visiting them. Think of these systems as a sort of Nasdaq stock market, only trading in audiences for online ads. Millions of bids flood in every second. And those bids essentially what your eyeballs are worth to advertisers could determine whether you see an ad for, say, a new Lexus or a used Ford, for sneakers or a popcorn maker. One big player in this space is the Rubicon Project. Never heard of it Consider this: Rubicon, based in Los Angeles. has actually eclipsed Google in one crucial area the percentage of Internet users in the United States reached by display ads sold through its platform, according to comScore, a digital analytics company. Rubicon is among a handful of technology companies that have quietly developed automated ad sales systems for Web site operators. The bidders are marketers seeking to identify their best prospects and pitch them before they move to the next Web page. It is a form of high-frequency trading that souped-up business of algorithm-loving Wall Streeters. But in this case, the prize is the attention of ordinary people. And it all depends on data-mining to instantly evaluate the audiences available to see those online display ads, the ones that appear on Web sites next to or around content. In industry parlance, each digital ad space is an impression. The value of an impression depends on several factors, like the size of the ad, the type of person who is available to see it and that persons location. The first impression seen by a high-value person on the opening page of a major newspaper first thing in the morning has a different value than a user from China who is 12 and has been on the Web all day long playing games, says Frank Addante, the founder and chief executive of Rubicon. Yet for most of us, real-time bidding is invisible. About 97 percent of American Internet users interact with Rubicons system every month, Mr. Addante says, and most of them arent aware of it. That worries some federal regulators and consumer advocates, who say that such electronic trading systems could unfairly stratify consumers, covertly offering better pricing to certain people while relegating others to inferior treatment. A computer-generated class system is one risk, they say, of an ad-driven Internet powered by surveillance. As you profile more and more people, youll start to segregate people into the people you can get money out of and the people you cant get money out of, says Dan Auerbach, a staff technologist at the Electronic Frontier Foundation. a digital civil rights group in San Francisco, who formerly worked in digital ad data-mining. That is one of the dangers we should be worried about. Of course, ad agencies and brands can tailor ads to Web users without real-time bidding. They can also buy ads without aiming them at narrow audience groups. But for marketers, the marriage of ad - and audience-buying is one of the benefits of real-time bidding. Not so long ago, they simply bought ad spaces based on a sites general demographics and then showed every visitor the same ad, a practice called spray and pray. Now marketers can aim just at their ideal customers like football fans who earn more than 100,000 a year, or mothers in Denver in the market for an S. U.V. showing them tailored ads at the exact moment they are available on a specific Web page. We are not buying content as a proxy for audience, says Paul Alfieri, the vice president for marketing at Turn, a data management company and automated buy-side platform for marketers based in Redwood City, Calif. We are just buying who the audience is. Still, for many consumer advocates, real-time bidding resembles nothing so much as a cattle auction. Online consumers are being bought and sold like chattel, says Jeffrey Chester, the executive director of the Center for Digital Democracy. a consumer group in Washington that has filed a complaint about real-time bidding with the Federal Trade Commission. Its dehumanizing. FRANK ADDANTE is 36 years old and given to wearing black shirts with a white Rubicon logo on the front. Rubicon is the fifth company he has started or helped to found. In 1996, in his dorm room at the Illinois Institute of Technology. he developed and introduced a search engine. He later helped found L90, a digital ad technology company that went public and was later acquired by DoubleClick. His fourth enterprise, StrongMail Systems, provides e-mail delivery infrastructure to large companies. While working in ad technology, Mr. Addante says, he became puzzled by the manual ad sales processes that many Web sites were using. Just a few years ago, he recalled, many sites still executed their online ad deals through the cumbersome back-and-forth of meetings, phone calls, e-mails and even faxes. The fragmented market made it hard for ad agencies and brands. That market was very inefficient, Mr. Addante said in an interview in Rubicons Manhattan office, much like the early days of manual stock trading. Of course, other major industries already had automated sales systems. Concert arenas sold seats through Ticketmaster. Airlines sold tickets through a system called Sabre. Hotels offered rooms through Expedia. So, in 2007, Mr. Addante and three other executives with whom he worked at L90, started Rubicon with the aim of creating an automated marketplace for Web sites to sell their ad inventory. Years earlier, Google invented a similar automated system for search ads. Google was the first to automate the buying and selling of search ads, Mr. Addante says. We thought, why couldnt we do this with display ads, mobile and video Although real-time bidding accounts for a small portion of online ad sales, it is growing fast. This year in the United States, advertisers are expected to spend about 2 billion on display ads bought through electronic auction-based exchanges, versus about 733 million in 2018, according to a recent report from Forrester Research. By 2017, the report estimated, that market is likely to reach 8.3 billion. Rubicons customers now include ABC, eBay, CareerBuilder, Glam Media, Time Inc. the Drudge Report and Zynga. Its competitors include major players like PubMatic and Googles DoubleClick ad exchange. But Rubicon is not just a sales platform for Web site operators. Its an analytics system that uses consumer data to help sites figure out how much their visitors are worth to advertisers. Most sites, Mr. Addante explains, compile data about their own visitors through member registration or by placing bits of computer code called cookies on peoples browsers to collect information about their online activities. To those first-party profiles, Rubicon typically adds details from third-party data aggregators, like BlueKai or eXelate. such as users sex and age, interests, estimated income range and past purchases. Finally, Rubicon applies its own analytics to estimate the fair market value of site visitors and the ad spaces they are available to see. The whole process typically takes less than 30 milliseconds. All these calculations have to happen before the Web page loads, Mr. Addante says. In our system, inventory is perishable. ldquoOnline consumers are being bought and sold like chattel, rdquo says Jeffrey Chester, executive director of the Center for Digital Democracy. Credit Beverly Orr The competition for pricing accuracy has made companies involved in real-time bidding among the Internets most aggressive consumer trackers. Among the trackers setting the most cookies on the top 1,000 Web sites in the United States, for example, BlueKai was first, with 2,562 cookies, while Rubicon came in second, with 2,470, according to research conducted last month by the Berkeley Center for Law and Technology . Consumer advocates say real-time bidding companies are acquiring and commoditizing all of that consumer data with little benefit to consumers themselves and much digital snooping. Mr. Addante and other industry executives disagree, saying consumers benefit by receiving ads and offers specifically relevant to them. Their systems do not invade privacy, they say, because they use numerical customer codes not real names or other identifying details to collect anonymous information about peoples online activities. شكرا لك على الاشتراك. An error has occurred. الرجاء معاودة المحاولة في وقت لاحق. You are already subscribed to this email. For many consumers, however, that Web and search history may seem personal, especially if they visit financial or health sites. Some computer scientists argue that the customer codes assigned to online users are unique IDs, allowing companies to compile portraits about millions of people without needing to know their names. Moreover, a few researchers have reported that many sites leak personal information, like names and addresses, to third-party trackers operating on their sites. That means that rather than being anonymous, those customer code numbers are pseudonymous at best, some computer researchers say. Its like a Social Security number, a number that businesses can use to recognize you on your future visits, says Rob van Eijk, a computer science researcher at Leiden University in the Netherlands, where he is studying real-time bidding. Yet, he adds, consumers generally remain in the dark as to how automated trading systems rank and shunt them. Envision a Kafkaesque future, he said, where decisions are being made about you and you dont know what the criteria are based on. TICK. Tick. Tick. Tick. The horizontal ticker at the bottom of Turns buy-side trading dashboard registers the groups of users available now to see ads and lists the bids that Turns system recommends for access to them. The ad spaces, or impressions, sell in lots of 1,000. The price depends on variables like the size and type of ad space, the type of user, and whether the user is in an urban or rural location. One moment, Turns system recommends that an insurance customer bid up to 35.70 per lot being sold by Facebook Exchange. a Facebook service that auctions ad space on the social networking site, and 1.35 per lot being offered by AppNexus, another sell-side platform. That means Turn has identified Facebooks lots as premium inventory, says Mr. Alfieri, Turns vice president for marketing, while AppNexus is selling ads on sites where little is known about the users available to see them. Real-time dashboards like Turns, he says, have modernized the online ad trade in the same way that Bloomberg terminals revolutionized Wall Street trading. Ad agencies and brands can now check the intraday prices for various impressions. Many ad agencies have even created in-house trading desks to monitor and adjust their bids. But Turns dashboard is more than a real-time ticker. Its an analytics system that enables clients like insurers or car companies to identify common details among their best customer segments and then bid to show ads to people who resemble those best customers. The machine learning process gets better at pinpointing ideal audiences over the course of an ad campaign. For example, Turn recently ran an ad campaign for a sneaker company that initially chose to buy a wide variety of impressions nationwide. But as Turns system analyzed the early sets of results, it began to separate audiences into the kinds of people who clicked on those sneaker ads, or later searched for the shoes on their own, and those who did not. Identifying common details among those people required the system to comb through its databank of nearly a billion user profiles for each transaction. (Like Rubicon, Turn uses consumer data from third-party data aggregators for its analyses, Mr. Alfieri said, adding that the company has hired outside software services to strip names and other details from the profiles before Turn receives them). The results of the sneaker campaign were surprising, says Bill Demas, the chief executive of Turn . It turned out that Republicans in certain districts of Texas basically did not exercise. We were able to adjust the campaign to try to aim more at Democrats, Mr. Demas says. Without analyzing those user profiles, he says, who would think that party affiliation would be an influence in advertising campaigns In some ways, the consumer segmentation process is not as newfangled as it may seem. For decades in the bricks-and-mortar world, direct marketers have hired third-party data resellers to help them decide which customers should get catalogs or special offers in the mail. Real-time bidding is just a faster, smarter, more automated process for brands to find prospects likely to be the best fit for their products, says Joe Zawadzki, C. E.O. of MediaMath, a buy-side trading platform and data management company in Manhattan. How much is a rich person worth To Mercedes, a lot. To a used Pinto dealer, not a lot, he says. Its a different set of impressions for every marketer. Thats where the magic happens. But privacy advocates argue that real-time bidding is more problematic than direct mail because it often involves dozens of business-to-business companies whose names most consumers have never heard of collecting information and making instant decisions about them. The concern, advocates say, is that the very same automated bidding system that can distinguish coffee drinkers from, say, tea drinkers, and set different prices to show them ads, is also capable of distinguishing shopaholics or people in debt and potentially auctioning them to high-interest payday lenders. The reality looks like we know a person is a sucker and they spend a lot of money on dumb things, says Mr. Auerbach of the Electronic Frontier Foundation. Advertisers will spend more money to target them, and they arent savvy enough to know what is happening to them. AS real-time bidding gains traction, the consumer data-mining that fuels it is escalating. Yet that surge in surveillance may present a serious risk for online businesses. The volume of data collection on the Web has surged 400 percent, from an average of 10 collections a page in 2018 to 50 a page this year, according to a study published last June by Krux. a company that helps businesses protect and monetize their consumer data. The report attributed the explosive growth to the ad industrys shift to real-time bidding. Krux also warned Web site operators about what it called rogue data collection. When publishers allow third parties, like real-time bidding platforms or information resellers, to collect data on their site, the report said, those partners often bring in other data miners whose practices the sites themselves cannot control. Those middlemen may use a sites proprietary data to help competitors, the report said. Publishers who leak data leak revenue, the report warned. They face threats from middlemen who steal data and use it to create directly competitive audience-based offerings. Those threats may increase as real-time bidding moves more aggressively into mobile sites and apps, entities that may collect valuable information about users real-time locations and geographic patterns. In May, Rubicon acquired Mobsmith. a start-up specializing in mobile ad technology. A few months later, the company announced that it was integrating real-time bidding for mobile ads into its system. Mr. Addante says he expects the industry to adopt real-time bidding for mobile ads faster than it had for desktop display ads. He also predicts that consumers will find tailored mobile ads for, say, a cafe or taxi in their vicinity, more pertinent than many Web ads tailored to them. I think mobile ads become more of an information provider than what is happening in display advertising where it has become a nuisance, he says. Yet the prospect of ubiquitous real-time bidding online, on mobile devices and eventually on Web-enabled televisions also hastens our transition to a totally traceable society. What we read and how we spend our spare time used to be private. Now those activities are becoming windows through which marketers scrutinize, appraise and vie to influence us for a price. Soon there may be no personal spaces left for our private thoughts. Real-time bidding creates the possibility for companies to tag you wherever you are going, without you knowing or having the ability to influence it, says Mr. van Eijk, the computer scientist. It is becoming a huge imbalance for the ordinary user because, in the end, the ordinary user is the product. A version of this article appears in print on November 18, 2018, on Page BU1 of the New York edition with the headline: Your Attention, Bought in an Instant. Order Reprints Todays Paper SubscribeAverage Directional Index (ADX) Average Directional Index (ADX) Introduction The Average Directional Index (ADX), Minus Directional Indicator (-DI) and Plus Directional Indicator (DI) represent a group of directional movement indicators that form a trading system developed by Welles Wilder. Wilder designed ADX with commodities and daily prices in mind, but these indicators can also be applied to stocks. The Average Directional Index (ADX) measures trend strength without regard to trend direction. The other two indicators, Plus Directional Indicator (DI) and Minus Directional Indicator (-DI), complement ADX by defining trend direction. Used together, chartists can determine both the direction and strength of the trend. Wilder features the Directional Movement indicators in his 1978 book, New Concepts in Technical Trading Systems . This book also includes details on Average True Range (ATR), the Parabolic SAR system and RSI. Despite being developed before the computer age, Wilder039s indicators are incredible detailed in their calculation and have stood the test of time. Directional Movement Plus Directional Movement (DM) and Minus Directional Movement (-DM) form the backbone of the Average Directional Index (ADX). Wilder determined directional movement by comparing the difference between two consecutive lows with the difference between the highs. Directional movement is positive (plus) when the current high minus the prior high is greater than the prior low minus the current low. This so-called Plus Directional Movement (DM) then equals the current high minus the prior high, provided it is positive. A negative value would simply be entered as zero. Directional movement is negative (minus) when the prior low minus the current low is greater than the current high minus the prior high. This so-called Minus Directional Movement (-DM) equals the prior low minus the current low, provided it is positive. A negative value would simply be entered as zero. The chart above shows four calculation examples for directional movement. The first pairing shows a big positive difference between the highs for a strong Plus Directional Movement (DM). The second pairing shows an outside day with Minus Directional Movement (-DM) getting the edge. The third pairing shows a big difference between the lows for a strong Minus Directional Movement (-DM). The final pairing shows an inside day, which amounts to no directional movement (zero). Both Plus Directional Movement (DM) and Minus Directional Movement (-DM) are negative and cancel out each other. Negative values revert to zero. All inside days will have zero directional movement. Calculation The calculation steps for the Average Directional Index (ADX) are detailed in each step. Average True Range (ATR) is not detailed because there is an entire ChartSchool article for this. Basically, ATR is Wilder039s version of the two period trading range. Smoothed versions of Plus Directional Movement (DM) and Minus Directional Movement (-DM) are divided by a smoothed version Average True Range (ATR) to reflect the true magnitude of a move. The example below is based on a 14-day ADX calculation. 1. Calculate the True Range (TR), Plus Directional Movement (DM) and Minus Directional Movement (-DM) for each period. 2. Smooth these periodic values using the Wilder039s smoothing techniques. These are explained in detail in the next section. 3. Divide the 14-day smoothed Plus Directional Movement (DM) by the 14-day smoothed True Range to find the 14-day Plus Directional Indicator (DI14). Multiply by 100 to move the decimal point two places. This DI14 is the Plus Directional Indicator (green line) that is plotted along with ADX. 4. Divide the 14-day smoothed Minus Directional Movement (-DM) by the 14-day smoothed True Range to find the 14-day Minus Directional Indicator (-DI14). Multiply by 100 to move the decimal point two places. This - DI14 is the Minus Directional Indicator (red line) that is plotted along with ADX. 5. The Directional Movement Index (DX) equals the absolute value of DI14 less - DI14 divided by the sum of DI14 and - DI14. Multiply the result by 100 to move the decimal point over two places. 6. After all these steps, it is time to calculate the Average Directional Index (ADX). The first ADX value is simply a 14-day average of DX. Subsequent ADX values are smoothed by multiplying the previous 14-day ADX value by 13, adding the most recent DX value and dividing this total by 14. Above is a spreadsheet example with all steps involved. There is a 119 day calculation gap because around 150 periods are required to absorb the smoothing techniques. ADX enthusiasts can click here to download this spreadsheet and see the gory details. The chart below shows an example of ADX using the Nasdaq 100 ETF (QQQQ). Wilder039s Smoothing As seen in the ADX calculation, there is a lot of smoothing involved and it is important to understand the effects. Because of Wilder039s smoothing techniques, it can take around 150 periods of data to get true ADX values. Wilder uses similar smoothing techniques with his RSI and Average True Range calculations. ADX values using only 30 periods of historical data will not match ADX values using 150 periods of historical data. ADX values with 150 days or more of data will remain consistent. The first technique is used to smooth each period039s DM1, - DM1 and TR1 values over 14 periods. As with an exponential moving average. the calculation has to start somewhere so the first value is simply the sum of the first 14 periods. As shown below, smoothing starts with the second 14-period calculation and continues throughout. The second technique is used to smooth each period039s DX value to finish with the Average Directional Index (ADX). First, calculate an average for the first 14 days as a starting point. The second and subsequent calculations use the smoothing technique below: Interpretation The Average Directional Index (ADX) is used to measure the strength or weakness of a trend, not the actual direction. Directional movement is defined by DI and - DI. In general, the bulls have the edge when DI is greater than - DI, while the bears have the edge when - DI is greater. Crosses of these directional indicators can be combined with ADX for a complete trading system. Before looking at some signals with examples, keep in mind that Wilder was a commodity and currency trader. The examples in his books are based on these instruments, not stocks. This does not mean his indicators cannot be used with stocks. Some stocks have price characteristics similar to commodities, which tend to be more volatile with short and strong trends. Stocks with low volatility may not generate signals based on Wilder039s parameters. Chartists will likely need to adjust the indicator settings or the signal parameters according to the characteristics of the security. Trend Strength At its most basic the Average Directional Index (ADX) can be used to determine if a security is trending or not. This determination helps traders choose between a trend following system or a non-trend following system. Wilder suggests that a strong trend is present when ADX is above 25 and no trend is present when below 20. There appears to be a gray zone between 20 and 25. As noted above, chartists may need to adjust the settings to increase sensitivity and signals. ADX also has a fair amount of lag because of all the smoothing techniques. Many technical analysts use 20 as the key level for ADX. The chart above shows Nordstrom (JWN) with the 50-day SMA and 14-day Average Directional Index (ADX). The stock moved from a strong uptrend to a strong downtrend in April-May, but ADX remained above 20 because the strong uptrend quickly changed into a strong downtrend. There were two non-trending periods as the stock formed a bottom in February and August. A strong trend emerged after the August bottom as ADX moved above 20 and remained above 20. DI Crossover System Wilder put forth a simple system for trading with these directional movement indicators. The first requirement is for ADX to be trading above 25. This ensures that prices are trending. Many traders, however, use 20 as the key level. A buy signal occurs when DI crosses above - DI. Wilder based the initial stop on the low of the signal day. The signal remains in force as long as this low holds, even if DI crosses back below - DI. Wait for this low to be penetrated before abandoning the signal. This bullish signal is reinforced ifwhen ADX turns up and the trend strengthens. Once the trend develops and becomes profitable, traders will have to incorporate a stop-loss and trailing stop should the trend continue. A sell signal triggers when - DI crosses above DI. The high on the day of the sell signal becomes the initial stop-loss. The chart above shows Medco Health Solutions with the three directional movement indicators. Note that 20 is used instead of 25 to qualify ADX signals. A lower setting means more possible signals. The green dotted lines show the buy signals and the red dotted lines show the sell signals. Wilders initial stops were not incorporated in order to focus on the indicator signals. As the chart clearly shows, there are plenty of DI and - DI crosses. Some occur with ADX above 20 validate signals. Others occur to invalidate signals. As with most such systems, there will be whipsaws, great signals and bad signals. The key, as always, is to incorporate other aspects of technical analysis. For example, the first group of whipsaws in September 2009 occurred during a consolidation. Moreover, this consolidation looked like a flag, which is a bullish consolidation that forms after an advance. It would have been prudent to ignore bearish signals with a bullish continuation pattern taking shape. The June 2018 buy signal occurred near a resistance zone marked by broken support and the 50-62 retracement zone. It would have been prudent to ignore a buy signal so close to this resistance zone. The chart above shows ATampT (T) with three signals over a 12 month period. These three signals were pretty good, provided profits were taken and trailing stops were used. Wilders Parabolic SAR could have been used to set a trailing stop-loss. Notice that there was no sell signal between the March and July buy signals. This is because ADX was not above 20 when - DI crossed above DI in late April. Conclusions The directional movement indicator calculations are complex, interpretation is straight-forward and successful implementation takes practice. DI and - DI crossovers are quite frequent and chartists need to filter these signals with complementary analysis. Setting an ADX requirement will reduce signals, but this uber-smoothed indicator tends to filter as many good signals as bad. In other words, chartists might consider moving ADX to the back burner and focusing on the Directional Indicators to generate signals. These crossover signals will be similar to those generated using momentum oscillators. Therefore, chartists need to look elsewhere for confirmation help. Volume-based indicators, basic trend analysis and chart patterns can help distinguish strong crossover signals from weak crossover signals. For example, chartists can focus on DI buy signals when the bigger trend is up and - DI sell signals when the bigger trend is down. SharpCharts SharpCharts users can plot the directional movement indicators by selecting Average Directional Index (ADX) from the indicator drop-down list. By default, ADX will be in black, the Plus Directional Indicator (DI) in green and the Minus Directional Indicator (-DI) in red. This makes it easy to identify directional indicator crosses. While ADX can be plotted above, below or behind the main price plot, it is recommended to plot above or below because there are three lines involved. A horizontal line can be added to help identify ADX moves. The chart example below also shows the 50-day SMA and Parabolic SAR plotted behind the price plot. The moving average is used to filter signals. Only buy signals are used when trading above the 50-day moving average. Once initiated, the Parabolic SAR can be used to set stops. Click here for a live example of ADX. Suggested Scans Overall Uptrend with DI Crossing above - DI. This scan starts with stocks that average 100,000 shares daily volume and have an average closing price above 10. An uptrend is present when trading above the 50-day SMA. A buy signal is possible when ADX is above 20. This signal materializes when DI moves above - DI. Overall Downtrend with - DI Crossing above DI. This scan starts with stocks that average 100,000 shares daily volume and have an average closing price above 10. An downtrend is present when trading below the 50-day SMA. A sell signal is possible when ADX is above 20. This signal materializes when - DI moves above DI. Stocks amp Commodities Magazine Articles:

No comments:

Post a Comment